Aktualności

Sprzedaż coachingowa poprzez skuteczne zadawanie pytań?

Sprzedaż coaching’owa jest podobnie jak sam coaching oparta na umiejętnym zadawaniu pytań naszemu rozmówcy (w tym momencie klientowi). 

Odpowiednio zadane pytania otwarte potrafią m.in.:

  • dać nam przewagę w prowadzeniu rozmowy
  • wykreować w kliencie potrzebę zakupu, której on nie miał w początkowej fazie rozmowy
  • otworzyć klienta na zbudowanie dobrej relacji biznesowej i zaufania do siebie
  • dostarczyć nam właściwych informacji o kliencie i sposobie jego myślenia (analityk, strateg, …)
  • odkryć jakie potrzeby klienta musimy zaspokoić, żeby od nas kupił (bezpieczeństwa, spokoju, finansowe, …)
  • łatwiej zamknąć sprzedaż
  • dokonać próbnej sprzedaży
  • lepiej dopasować naszą ofertę 
  • odkryć z jakim typem klienta mamy do czynienia i jak prowadzić rozmowę, aby nas wysłuchał
  • i wiele innych elementów, które prowadzą do finalizowania sprzedaży.

Zapewne nie raz zdarzyło Ci się zapomnieć o zadaniu klientowi ważnego dla Ciebie pytania podczas rozmowy bezpośredniej czy tez telefonicznej. Stajesz przed koniecznością zadzwonienia do niego i dopytania. Zadajesz sobie wówczas pytanie o swój profesjonalizm, czy nie zostanie to źle odebrane. Otóż nie! To nic strasznego, wręcz przeciwnie jest to kolejna okazja do pogłębienia Twojej relacji z klientem. Wg statystyk budowanie dobrej relacji z klientem zależy w dużej mierze od ilości kontaktów z klientem. 10 kontaktów (bezpośrednich, telefonicznych, bądź e-mailowych) buduje trwałe relacje. Potraktuj więc konieczność zadzwonienia do klienta i dopytania go, jako kolejną szansę na budowanie relacji.  Żeby zminimalizować swoje opory przed tym oraz opory klienta przed odpowiedzią na Twoje pytanie zacznij od wyjaśnienia mu dlaczego dzwonisz i w jakim celu potrzebujesz się tego dowiedzieć. Klient też człowiek, więc zrozumie.   Więcej na temat sprzedaży technika zadawania pytań dowiesz się na szkoleniu: „Sprzedaż coaching’owa poprzez skuteczne zadawanie pytań” 

 

35-010 Rzeszów,
ul. Ks. Jałowego 10 lok 5
tel.: +48 600 067 905
NIP: 922-167-70-13
e-mail:  
website: www.e-hr.com.pl